Namsos folkebibliotek

Å være lærer i en mangfoldig skole: kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Å være lærer i en mangfoldig skole: kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 370.117 Å
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Elevgrunnlaget har blitt mer sammensatt, noe som utfordrer utdanningsfeltet til å øke bevissthet om mangfold, motvirke fordommer og stereotypier og til å utforske alternative læringsarenaer. Hva innebærer lærerkompetanse i et flerkulturelt og flerreligiøst samfunn? Gjennom sytten kapitler søker erfarne forskere og lærerutdannere å belyse det flerkulturelle klasserommet fra ulike synsvinkler. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på høgskoler, forskere og andre som er opptatt av mangfold i skolen. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter
ISBN
  • 978-82-05-51225-2
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001503pam  22002411  4500
*001154113
*008180606                a          00nob 2
*015  $a0531516$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-51225-2$bh.$cNkr 379.00
*08201$a370.117$zh$223/nor
*090  $c370.117$dÅ
*24500$aÅ være lærer i en mangfoldig skole$bkulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag$cEspen Schjetne og Thor-André Skrefsrud (red.)
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2018
*300  $a312 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, noter
*520  $aElevgrunnlaget har blitt mer sammensatt, noe som utfordrer utdanningsfeltet til å øke bevissthet om mangfold, motvirke fordommer og stereotypier og til å utforske alternative læringsarenaer. Hva innebærer lærerkompetanse i et flerkulturelt og flerreligiøst samfunn? Gjennom sytten kapitler søker erfarne forskere og lærerutdannere å belyse det flerkulturelle klasserommet fra ulike synsvinkler. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på høgskoler, forskere og andre som er opptatt av mangfold i skolen. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aFlerkulturell pedagogikk$1370.117$2BS$9nob
*700 0$aSchjetne, Espen$d1968-$ered.$jn.
*700 0$aSkrefsrud, Thor-André$d1972-$ered.$jn.
*950 0$aFlerkulturell utdanning$zFlerkulturell pedagogikk$9nob
*950 0$aKulturmøte$zFlerkulturell pedagogikk$0pedagogikk$9nob
*950 0$aTverrkulturell pedagogikk$zFlerkulturell pedagogikk$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Namsos folkebibliotek370.117 Å