Flatanger folkebibliotek

Den nye LUS-boken: leseutviklingsskjema - LUS : en bok om leseutvikling
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Den nye LUS-boken: leseutviklingsskjema - LUS : en bok om leseutvikling
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.4 A
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2009
Noter
  • Leseutviklingsskjemaet, LUS, er et kvalitativt vurderingsverktøy som bygger på læreres erfaringer fra arbeid med lesing og vurdering av leseutvikling over tid. Elevenes leseutvikling beskrives ved hjelp av ulike kvaliteter, som for eksempel: leser kjente ord i teksten ved hjelp av ordbilder, bruker bokstavene for å lese ord i teksten og korrigerer seg selv av og til, bedre flyt i lesingen, står fast iblant. LUS kan anvendes som grunnlag for videre planlegging i skolen for lærere, ledere og politikere. Denne utgaven av boken har i tillegg med et kapittel som tar for seg bruken av LUS i Oslo kommune. I denne tredje utgaven er det foretatt enkelte endringer. 1. norske utg.: 2003 med tittel: Leseutvikling Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
ISBN
  • 978-82-02-30771-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001859nam  22003131  4500
*001183125
*008                      a          00nob 2
*015  $a0246509$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-30771-4$bh.$cNkr 348.00
*041  $hswe
*08231$a372.4$zh$25
*090  $c372.4$dA
*100 0$aAllard, Birgita$d1940-$jsv.
*24010$aNya Lusboken
*24514$aDen nye LUS-boken$bleseutviklingsskjema - LUS : en bok om leseutvikling$cBirgita Allard, Mergret Rudqvist, Bo Sundblad ; oversatt av Sigrid Moen ; Gerd Gylder Corneliussen og Odd Ingar Smeland har skreveet bidrag til den norske utgaven$wnye LUS boken
*250  $a3. utg.
*260  $aOslo$bCappelen akademisk$c2009
*300  $a202 s.$bill.
*503  $a1. norske utg.: 2003 med tittel: Leseutvikling
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*520  $aLeseutviklingsskjemaet, LUS, er et kvalitativt vurderingsverktøy som bygger på læreres erfaringer fra arbeid med lesing og vurdering av leseutvikling over tid. Elevenes leseutvikling beskrives ved hjelp av ulike kvaliteter, som for eksempel: leser kjente ord i teksten ved hjelp av ordbilder, bruker bokstavene for å lese ord i teksten og korrigerer seg selv av og til, bedre flyt i lesingen, står fast iblant. LUS kan anvendes som grunnlag for videre planlegging i skolen for lærere, ledere og politikere. Denne utgaven av boken har i tillegg med et kapittel som tar for seg bruken av LUS i Oslo kommune. I denne tredje utgaven er det foretatt enkelte endringer.
*574  $aOriginaltittel: Nya Lusboken
*650 1$aLesing$0før- og grunnskolen$1372.4$2BS$2BS$9nor
*700 0$aRudqvist, Margret$emedforf.
*700 0$aSundblad, Bo$emedforf.
*700 0$aMoen, Sigrid$eovers.$jn.
*700 0$aCorneliussen, Hilde G.$d1969-$emedarb.$jn.
*700 0$aSmeland, Odd Ingar$d1962-$emedarb.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Flatanger folkebibliotek372.4 A