Namsos folkebibliotek

Barn og unge med utviklingshemming i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Barn og unge med utviklingshemming i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.92 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • I løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmedes posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi
ISBN
  • 978-82-02-52004-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001418 am  2200193   4500
*001146395
*008161213                a          00nob 2
*015  $a0498081 $bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-52004-5 $bh. $cNkr 279.00
*08201$a371.92 $zh $223/nor
*090  $c371.92 $dE
*100 0$aEngh, Roar$d1962-$jn.
*24510$aBarn og unge med utviklingshemming i skolen $cRoar Engh
*260  $a[Oslo] $bCappelen Damm akademisk$c2016
*300  $a195 s.
*505  $aHar bibliografi
*520  $aI løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmedes posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aPsykisk utviklingshemmede$xSpesialpedagogikk$1371.92$2BS $9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Namsos folkebibliotek371.92 E