Forfatter
Tittel Barn og unge med utviklingshemming i skolen
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter I løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmede s posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001418 am 2200193 4500
*001146395
*008161213 a 00nob 2
*015 $a0498081 $bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-52004-5 $bh. $cNkr 279.00
*08201$a371.92 $zh $223/nor
*090 $c371.92 $dE
*100 0$aEngh, Roar$d1962-$jn.
*24510$aBarn og unge med utviklingshemming i skolen $cRoar Engh
*260 $a[Oslo] $bCappelen Damm akademisk$c2016
*300 $a195 s.
*505 $aHar bibliografi
*520 $aI løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmede s posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aPsykisk utviklingshemmede $xSpesialpedagogikk$1371.92$2BS $9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening